(+36-1) 452-0050
(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0051
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Hasznos tanácsok, hogy mire figyelj a weblap sablonoknál?

RSS csatorna
Hasznos tanácsok, hogy mire figyelj a weblap sablonoknál?

Te megvennél a boltban egy olyan nadrágot, aminek kicsit rövid a szára és csak behúzott hassal sikerül - csak marha kényelmetlen – begombolni, viszont akciós, és már-már ingyen adják? Hogy hogy jön ez a látszólag ide nem illő kérdés a weboldal sablonokhoz, az hamarosan érthetővé válik! Az interneten számtalan helyen elérhető és ingyen letölthető, vagy jutányos áron megvásárolható weblap sablonok használata nem ördögtől való, de van néhány dolog, amire jó odafigyelni, mielőtt sablon mellett döntesz az egyedi grafikai tervezés helyett.


Ha weboldal készíttetésére adod a fejedet, egy jelentősebb döntési helyzet már a honlap grafikai tervezése előtt felmerül. Hogy a honlap grafikai megjelenése sablon felhasználásával vagy egyedi tervezés útján kerüljön kivitelezésre.

Az interneten számtalan helyen elérhető és ingyen letölthető, vagy jutányos áron megvásárolható  weblap sablonok használata nem ördögtől való, de van néhány dolog, amire jó odafigyelni, mielőtt sablon mellett döntesz az egyedi grafikai tervezés helyett.

De kezdjük a sablonok valódi előnyeivel.  Letöltésük néhány kattintás, így igazán gyorsan rendelkezésre állnak, és az áruk, nos, az szinte bizonyosan olcsóbb, mint egy egyedileg, a Te igényeid szerint, webdesigner által megtervezett, sehol máshol vissza nem köszönő webgrafika.

Sokan azonban mégsem ezek miatt választják a sablonokat, hanem egyszerűen lustaságból. Meg akarják spórolni magunknak azt az időt és energiát, amíg végiggondolják, hogy mit, hol és hogyan szeretnének megjelenítetni honlapjukon, hogy az üzleti céljaikat szolgálja. Egyszerűen csak végiggörgetnek pár weblap sablon gyűjtőoldalt, és böknek. Az alapján, amit látnak.

Csak éppen arra nem gondolnak, hogy mi van akkor, ha a kiválasztott sablon sava-borsát éppen az a fantasztikus tájkép adja, ami egy dugulás elhárítást végző cég honlapján nemcsak, hogy idegenül hatna, de hirtelen ötletünk sincs, hogy mi mással lehetne lecserélni, hogy ugyanazt a frenetikus hatást váltsa ki, mint az eredeti tájkép.

Aztán itt van a felépítés, ami tán még a képeknél is nagyobb mellélövést tud okozni.

Aki ezt a sablont választja, az vajon szintén éppen 6 csomagba tudja csomagolni szolgáltatásait, vagy 6 pontban tudja megfogalmazni vállalkozása lényeges elemeit? Ha igen, jól választott. De ha nem, akkor ez a sablon számára nem is megfelelő. 3 ponttal ez a design már nem az a design, de a céged 3 szolgáltatása mellé feltenni másik 3 izzadságszagú dolgot csak azért, mert a sablon ezt diktálja, szintén nem túl okos dolog…

És míg a hírek használatát minden weboldalon javasoljuk – egyrészt biztosítják az oldal folyamatos tartalomfrissülését, mely keresőoptimalizálási szempontból igen fontos, másrészt bizalomnövelő hatással is van a felhasználók felé -, mégis vannak olyan vállalkozások, akik nem tudnak újabb és újabb hírértékű tartalommal előrukkolni. Nekik sem szerencsés egy olyan sablont választani, ahol a hírek a nyitólap egyik hangsúlyos elemét jelentik.

 

Részletkérdés. Valóban, viszont tudjuk, hogy egy jó webdesign éppen az apró részletekből összeálló egység miatt lehet jól eltalált.

Ne csak nézz, láss!

A weblap sablonok kiválasztásakor a legfontosabb, hogy tudj elvonatkoztatni! Ne engedd, hogy csak a képek hassanak Rád, hiszen Te valószínűleg úgyis lecseréled majd őket valami profilodba vágóra. Koncentrálj inkább a felépítésre. Melyek a weboldal hangsúlyos elemei? Hogyan és merre vezetik a felhasználót? Vannak-e olyan részei az oldalnak, melyekre egyáltalán nincs szükséged?

És ha a nyitóoldal felépítést elsőre úgy találod, hogy illeszkedik az igényeidhez, mindenképpen nézd végig a sablonok demó verzióját, hogy ne utólag derüljön ki, hogy a nyitólap nagyon tetszett ugyan, de a belső oldalak felépítése egyáltalán nem illeszkedik ahhoz, amire Neked van szükséged.

Sokéves működésünk során nem találkoztunk még olyan sablonnal, mely bármiféle módosítás nélkül megfelelő lett volna Partnereink igényeinek. Kicsit mindig kellett igazgatni, oldalstruktúrát átalakítgatni, új ikonokat tervezni a sablonon lévők helyett.

Egy megvásárolt kész sablont további módosítgatása viszont már szintén pénzt és időt vesz igénybe. És kérdezem én: ha ide jutunk, nem lett volna egyszerűbb  egyedi webgrafikát tervezni, ami már eleve úgy van felépítve, hogy a mi céljainknak és vállalkozásunknak feleljen meg?

Éppen ezért mi azt tanácsoljuk Partnereinknek a honlaptervezés eme szakaszában, hogy nézelődjenek bátran a sablonok között, de a néhány kiválasztott sablon csupán segítségül szolgáljon a webdesignernek ahhoz, hogy ráérezzen ,mit is szeretne a Megrendelő, és tervezzen egyedit és megismételhetetlent!

Hiszen Te és a vállalkozásod is az!


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások
Keresés
Ne hagyd, hogy a konkurencia elhúzzon melletted!
Szívesen értesítünk új tippjeinkről, melyekkel Te előzheted be őket!

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

 

(+36-30) 585-5751

 

(+36-1) 452-0051

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"