(+36-1) 452-0050
(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0051
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Kellemest a hasznossal, azaz segíteni okosan!

RSS csatorna
Kellemest a hasznossal, azaz segíteni okosan!

Adni jó, és az adakozás vagy egy nemes ügy felkarolása szép cselekedet akkor is, ha csupán önzetlenül, üzleti célok nélkül tesszük.
Most bemutatjuk, hogy mit és hogyan tehetsz cégként és honlap tulajdonosként egy jó ügyért úgy, hogy végül üzletileg is egy win-win szituáció kerekedjen belőle?


Néhányan úgy vélik, hogy a karitatív tevékenység nem arra való, hogy piaci előnyt kovácsoljunk belőle. Én pedig úgy vélem, hogy az adakozás önmagában szép dolog, és nem lesz attól kevesebb, ha hírt is adunk róla vásárlóinknak, olvasóinknak.

Manapság pedig, amikor az emberek már-már kényszeresen posztolnak képeket a közösségi oldalakon legutóbbi vacsorájukról, legújabb műköröm-kreálmányukról vagy kisállatuk cukiságairól, miért pont azt ne mutathatnánk meg, ha egy nemes ügy mellé állunk. Igen, akár cégként is.

Ha céged fejlett szociális érzékenységgel bír és nem csupán karácsonyi árzuhanással kívánod megnyerni látogatóidat, íme néhány tipp, hogy mivel segíthetsz a rászorulókon úgy, hogy közben saját magadon is segítesz jó hírneved és üzleted előre mozdításával:

Kezdjük a legegyszerűbbel: a karácsonyi céges ajándékokra szánt összeget ajánld fel jótékony célra. Erről természetesen tájékoztasd azokat is, akiknek egyébként ajándékot küldtél volna és nyugodtan adj róla hírt a weboldaladon is!

Felhívhatod vásárlóid figyelmét egy olyan akcióra is, hogy minden nálad elköltött x Ft-tal vagy x termék megvásárlásával mivel támogathatja ő is az általad kiválasztott, támogatott ügyet.

Ha Te is hajlandó vagy kicsit a zsebedbe nyúlni, miközben a vásárlásösztönzés is a célod, hirdethetsz olyan kampányt, hogy a vásárlók a vásárlói kosaruk felkerekítésével nemes ügyet támogathatnak, melyhez Te ugyanannyit Te magad is hozzáteszel.
Pl. egy 4690 Ft-os vásárlást a vevő felkerekíthet 5000 Ft-ra, ezzel 310 Ft-tal fizet többet, amihez Te is hozzáteszed a magad 310 Ft-ját.

Egy ilyen vásárlás már 620 Ft-tal támogatott egy jó célt, ami Neked mindössze 310 Ft-odba került, ami a 4690 Ft-os vásárlást tekintve olyan, mintha adtál volna 6-7% kedvezményt.
Arról nem is beszélve, hogy az a felhasználó, vagy vevő, aki egy ilyen akcióval megszólítva érzi magát, nemcsak hogy szívesebben választ Téged, de többet is hajlandó elkölteni nálad!

De ne csak az anyagi támogatásokról essen szó!

Ha weboldalad nagy látogatottsággal bír, az is segít egy nemes ügyön, ha bannerfelületet biztosítasz számára oldaladon. Így sok emberhez eljut az akció híre, akik közül talán jópáran talán támogatják is a jó ügyet. Ez továbbgondolva jó példa erre néhány kuponos oldal is, aki mindenféle anyagi haszon nélkül tesz közzé ún. „jótékonysági kuponokat”, bizonyos alapítványok megsegítésére.

Ha tevőlegesen is szívesen veszel részt karitatív, segítő tevékenységben, az önkéntes munka is kiváló ötlet, mely weboldaladon szintén jól kommunikálható. Ha festékáruházad van, kifesthetitek egy gyermekorvosi rendelő vagy egy anyaotthon falait mesefigurákkal.

De adhattok vért a kollégákkal, segédkezhettek ételosztásban, esetleg Ti magatok főzhettek is a rászorulóknak, ami csapatépítésnek sem utolsó! Mindezt pedig fotózni, fotózni, fotózni, és a weboldaladon, üzleti közösségi oldaladon is közzétenni!

Az emberek alapvetően szeretnek segíteni, és szeretik azokat, akik segítenek. Ha a látogatók látják céged társadalmi érzékenységét, biztosan lesznek, akiknél érzelmi húrokat pendít meg egy adott ügy, néhány fénykép vagy egy rövid híradás a jótékonykodásról, és talán éppen emiatt teszik le végül melletted a voksukat, ha egy vásárlásról vagy egy kapcsolatfelvételről van szó.

És egy nagyon fontos dolog a végére, a hitelesség.

Semmiképp ne felejtsetek el honlapotokon, közösségi oldalatokon, blogotokban vagy akár hírlevélben hírt adni a jótékonysági akció eredményéről! Ilyenkor jó, ha nyilvánosságra hozzátok az összegyűjtött pénz pontos összegét és készül néhány fotó az adomány átadásáról, esetleg köszönőlevél is közzétehető a megsegített alapítványtól.

Neked melyik ötlet tetszik a legjobban? Annak is örülünk, ha javasolsz továbbiakat!


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások
Keresés
Ne hagyd, hogy a konkurencia elhúzzon melletted!
Szívesen értesítünk új tippjeinkről, melyekkel Te előzheted be őket!

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

 

(+36-30) 585-5751

 

(+36-1) 452-0051

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"