(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0050
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Webdesign trendek 2016

RSS csatorna
Webdesign trendek 2016

2016-ban folytatódik a már idén elkezdődött trend, melynek minden eleme internet használati szokásaink változását követi le. Ha 2016 webdesign trendjét szeretnénk röviden összefoglalni, akkor azt a „Mobilról is komfortosan!” mondattal summázhatnánk.


Minden jelentős változás az eddigi évek webdesign-jához képest, az okostelefonokról történő internethasználat dinamikusan növekvő térhódításával hozható összefüggésbe.

Nézzük a legfontosabbakat:

Reszponzív

A reszponzív, azaz mindig az adott képernyőmérethez igazodó megjelenés ma már nem multicégek úri huncutsága, hanem felhasználói és Google elvárás. Így aki mostanság gondolkodik honlapja grafikai megújításában vagy új weboldal létrehozásában, csak ebbe az irányba induljon!


A reszponzív webdesignnal elkészített weboldal több ún. törésponttal rendelkezik, ahol mindig az a nézet kerül megjelenítésre, amely a legközelebb áll az adott eszköz felbontásához, így biztosítva a legkényelmesebb böngészést.

Meglévő weboldalak reszponzív átalakítása is megtehető, nem feltétlenül kell csak emiatt kikukázni a meglévőt. Ilyenkor a meglévő asztali nézethez készítenek újabb nézeteket, és ezt programozzák a weboldalba, hogy az mindig azt az arcát vegye elő, amely az adott eszközhöz optimális.

 

Egyszerűbb menü, több görgetés

Ez az új sajátosság szintén a mobileszközökön netezés terjedésére reagál.

Nem is olyan régen még szentségtörésnek számított, ha egy oldalon hosszabb tartalom volt, mint amennyi látszott. Ma – és a jövőben – a mobil eszközökön való görgetés korában, ez már nemhogy nem hiba, de egyenesen jó pont! A kisméretű kijelzőkön ugyanis sokkal kényelmesebb ujjal lefelé görgetni, mint egy összetett, többszintű menürendszerben navigálni.

De ugye nem hiszed azt, hogy mindez hosszú-hosszú tömör szöveges tartalmat jelent? Mert azt trendek ide, mobilbarátság oda, senki végig nem olvasná! A jól tagolt szövegeket számos jó minőségű, vizuális élményt is nyújtó képanyag gazdagítsa!

Az újfajta honlap struktúra azonban nemcsak grafikai szempontból hordoz számos átgondolandó kérdést. A hosszú, lefelé görgethető oldalak felépítése, hogy milyen tartalom követ mit, szintén tudatosan megtervezendő!  Egy ilyen modern, hosszan scrollozható oldal úgy kell, hogy legyen felépítve, hogy mire az aljára érünk, akarjuk rendelni, vásárolni, feliratkozni, letölteni, de legalábbis teljesen legyünk képben azzal, amit az adott honlap kínál!

És végre ideje elfelejteni a minden-férjen-ki-a-nyitólapra típusú gondolkodást is!

Új arányok, új elrendezés

Az új trendeknek megfelelően készült weboldalon megváltozik a régi klasszikus – fejléc, lábléc, jobb hasáb, bal hasáb, center terület – felosztás is!

A fejléckép mérete többszörösére változik, és a honlap központi elemévé növi ki magát. A szélső, hasábok szinte eltűntek, és marad egy széles tartalmi felület, lefelé görgetve és tagolva.

A másik irányvonal pedig az ún. csempés elrendezés, ami alább is látható.

 

Domináns képek

Nem mehetünk el szó nélkül az új generációs weboldalak hatalmas, faltól-falig érő képei mellett sem, melyek az új trend legészrevehetőbb elemei.

A gondosan megválasztott, nagyméretű, látványos képek megadják az első benyomást, építik a márkát és hordozzák a cég üzenetét.

Hordozzák a cég üzenetét. Ez fontos. Mert egy önmagában csodálatos tájképet megjeleníteni egy honlapon, csak mert ez tetszik a cégvezetőnek, amikor a cég üzemi konyhai berendezéseket forgalmaz, némiképp disszonáns.

Azt ugye mondanom sem kell, hogy csakis pengeéles, kitűnő minőségű képek használatával érhetsz el pozitív hatást! Nincs kiábrándítóbb, mint amikor egy pixeles, homályos kép fogad egyből a „bejáratnál”. Vajon egy ilyen cég a munkájára is ilyen igényes?

2016-ban a képek mellett nyugodtan gondolkodhatsz videókban is!

 

Egyszerű, de jól kitalált, részleteiben kidolgozott design

Az egyik kedvencünk, amikor valaki, nevezzük Gézának, így nyilatkozik honlaptervezése kezdetekor, ha a grafikai elképzeléseiről kérdezzük: „Ja, nekem nem kell semmilyen tervezés. Csak néhány menüpont…”

Az új trend valóban a flat design, amit a maga egyszerű és minimalista megjelenésével mégsem szabad összekeverni a design hiányával!

Sőt, éppen ez a fajta megjelenés állítja a legnagyobb kihívás elé a webdesignereket. Itt egy jól eltalált tipográfia, az arányok és az elrendezés helyes megválasztása hordozza az esztétikumot, és valósítja meg az ergonomikus kialakítást is. A kevesebb néha több elve alapján így tud igazán ütős lenni egy olyan oldal, amin „alig van valami”.

Úgyhogy kedves Géza, ráéreztél, bár valószínűleg Te csak azért mondtad mindezt, mert azt hitted, hogy így megúszod a webdesign tervezés költségét. Pedig azt nem érdemes megúszni, hiszen lehetsz a szakmád legjobbja, vagy bármilyen erős tartalom marketingben, ha az első banánhéjon – honlapod megjelenésén - egyből elcsúszol.

Ha kihagytunk volna még egy-két sajátosságot, ami az előttünk álló időszak webdesign-ját meghatározza, gyorsan írd meg nekünk!


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

(+36-30) 585-5751

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"