(+36-1) 452-0050
(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0051
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Ne szállj be az árversenybe! Egy kis matek árképzéshez

RSS csatorna
Ne szállj be az árversenybe! Egy kis matek árképzéshez

A minap fültanúja voltam egy beszélgetésnek. "Menj alá árban!" – kapta tanácsként egy kereskedő a másiktól, aki épp arról kesergett, hogy egyik konkurense a legtöbb megrendelést elhappolja az orra elől. Alig tudtam megállni, hogy bele ne szóljak a beszélgetésbe. Végül megálltam, de itt ki kell írnom magamból a véleményemet és bízom benne, hogy Te is találsz közte sok hasznos ötletet folyamatos önsorsrontó árcsökkentés helyett.


Konkurenciáid sorra mennek lejjebb- és lejjebb az áraikkal? Te ne szállj be az árversenybe!
Az egymás alá licitálás semmi jóra nem vezet! Egyenes úton visz az egyre romló minőség, az egyre frusztáltabb kiszolgálás és a csőd felé.

Ugyanakkor tudjuk, hogy a magyar vevő árérzékeny. De ez szerencsére nem azt jelenti, hogy mindig a legolcsóbb terméket, szolgáltatást fogja megvenni! Árérzékenysége inkább körültekintésben, alaposságban, a részletek vizsgálatában nyilvánul meg. Már csak azért is, mert a legolcsóbbnak tűnő dolgok gyakran nem is a legolcsóbbak, ha a vásárlási folyamat egészét nézzük.

Mennyi ? Harminc! Mi harminc? Mi mennyi?

Bemutatom ezt néhány gyakorlati példával. Fontos, hogy példáinkban ugyanarról a termékről beszélünk, egyik sem tud többet, mást, mint a másik.

Adott egy elektromos fűnyíró, melyet 139.990 Ft-ért kínál az egyik webáruház. Egy másik oldalon ugyanez a típus 141.990 Ft. Szerinted melyik kerül kevesebbe? A 139.990 Ft-os? Biztos vagy benne?

Akkor adok még egy kis infót: Az első webáruházban 490 Ft csomagolási költség felszámolása mellett 3.000 Ft-ért szállítják ki a megrendelt terméket, míg a másikban 1490 Ft a szállítási költség, és egyéb költségek nincsenek.

No? És most? Biztos, hogy a 139.990 Ft-os termék megvásárlásával jársz jobban?

Ugye-ugye?

A szállítási költség pedig csak egy azon lehetőségek közül, amelyekkel a kereskedő az olcsó ár kialakítása miatt szűkre szabott árrését visszapótolhatja.

De nézzünk egy más típusú példát:

Egy terméket két webáruházban ugyanolyan áron kínálnak. Az egyik webáruházban minden vásárlást csak előre utalással lehet rendezni, míg a másik webáruházban online bankkártyás fizetés vagy utánvétes fizetés is lehetséges.

És máris egy újabb árcsökkentő-árnövelő tényezőhöz jutottunk, hiszen az átutalás költsége – itt gyakran már több száz forintos tételről beszélünk – szintén téged terhel, míg az online bankkártyás fizetés banki díját nem a Te zsebed bánja.

A hűség is kifizetődő

Számos webáruház rendelkezik hűségpont rendszerrel vagy törzsvásárlói rendszerrel. Mindkettő arra sarkall, hogy újra és újra visszajárj ide vásárolni, amit árkedvezményekkel vagy ajándékokkal honorálnak.

Ez persze nem minden vásárlásnál lehetséges, hiszen feltehetőleg nem tudod ott megvenni az elektromos fűnyírót, ahol korábban kreatív kézműves kellékeket vásároltad. De ha a jövőben újra kézműveskedésre adod a fejed, már tudhatod, hogy a korábbi webáruházban akár 5-10% kedvezménnyel várnak vissza.

De még mindig nincs vége, hiszen az idő is pénz!

Egy terméket két webáruházban ugyanolyan áron kínálnak. Az egyik webáruház ingyenes személyes átvételi lehetőséget is kínál, ráadásul egy sokak számára könnyen megközelíthető helyen, míg a másiknál nincs személyes átvételi opció, csak kiszállítás.

Ha Neked útba esik a személyes átvétel, csak beugrasz a termékért, és már meg is szerezted mindenféle egyéb járulékos költség nélkül. Ha nem, költhetsz kiszállításra is.

Kis értékű termékeknél sokszor tűnhet úgy, hogy „többe kerül a leves, mint a hús”, azaz egy 790 Ft értékű termék szállítási költsége simán lehet 890 Ft.

Ilyenkor vevőként érdemes azt is mérlegelni, hogy mennyi időt, energiát, benzint, buszjegyet, stb. használsz fel arra, hogy személyesen menj a termékért csak azért, hogy spórolj a szállítási költségen. Persze ha az átvételi pont közel esik hozzád, akkor ez nem kérdés!

Az előny nemcsak forintban mérhető!

Kérdezz meg 10 ismerősödet, aki rendszeresen vásárol online, hogy ha ugyanazt a terméket ugyanannyiért vásárolhatja meg két webáruházban, de az egyiknél regisztrálni kell a vásárláshoz, a másiknál nem, hol vásárolna szívesebben. 10-ből min. 9 biztosan azt feleli, hogy szívesebben vásárol olyan webáruházakban, ahol nem kell felhasználóneveket és jelszókat megjegyeznie.

A regisztráció nélküli vásárlás lehetősége nem pénzben mérhető előny, de hogy előny, az elvitathatatlan!

Szóval mielőtt beszállnál az eszement árversenybe, melyből senki sem jön ki győztesen, gondold át több oldalról az árképzést!


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások
Keresés
Ne hagyd, hogy a konkurencia elhúzzon melletted!
Szívesen értesítünk új tippjeinkről, melyekkel Te előzheted be őket!

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

 

(+36-30) 585-5751

 

(+36-1) 452-0051

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"