(+36-1) 452-0050
(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0051
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Képváltó, de okosan! Hozd ki a legtöbbet weboldalad slideréből!

RSS csatorna
Képváltó, de okosan! Hozd ki a legtöbbet weboldalad slideréből!

Manapság a legtöbb weboldalon találkozhatunk egymás után cserélődő képekkel, szakszerűbb nevén sliderrel.
A legtöbb ilyen vetítést a weboldalak nyitó oldalán találhatjuk, hiszen tudjuk, hogy a képek a figyelemfelkeltés leghatékonyabb eszközei. De vajon azon gondolkodtál-e már, hogy egy slidert is lehet jól vagy rosszul használni? Írásunkból megtudhatod, hogyan érdemes!


A legtöbb ilyen típusú vetítést a honlapok nyitó oldalán találjuk. Ez logikus is, hiszen itt kell megragadnunk és felkeltenünk a látogató figyelmét.

A slider pedig erre különösen alkalmas. Feltéve, hogy megfelelően használjuk!

Mert mit is tud a képváltó?

Először is viszonylag nagy méretű, képes és általában a nyitólap legkitüntetettebb helyén szerepel. Mindamellett pedig még mozog is!

Egy nagy, képes, mozgó valamit pedig nem lehet nem észrevenni. Éppen ezért olyan információkat helyezhetünk el itt, amelyeket fontosnak tartunk, hogy már elsőre, a honlapra érkezéskor láthatóak legyenek.

És a lényeg itt az információn van!

Persze, tudom, hogy elvileg egy kép többet mond ezer szónál, de azért a slider képeket érdemes megtámogatni némi szöveges infóval.

Több olyan weboldalt is látunk, ahol a főoldalon pörögnek a nagy képek, melyek témájukban ugyan illenek az adott honlap témájához, de itt ki is fújt a tudomány. Ilyen esetben a slider csupán látványelem.

Pedig eszement pazarlás „csak úgy”, pusztán grafikai tuningnak, kvázi képgalériának  használni a slidert, amikor sokkal több van benne!

Közelítsünk onnan, hogy mi is a célod a weboldaladdal. Hogy megrendeléseket szerezz? Hogy növeld követőid számát? Hogy népszerűsítsd tevékenységedet?

Ezen célok elérésére tudsz ráerősíteni, ha a slidert okosan használod!

Kutatások bizonyítják, hogy egy emberi arcot tartalmazó kép valósággal vonza a tekintetet, érdemes tehát használni, weboldalad tematikájához illően.

Persze használhatsz metaforikus képeket is, ha a tevékenységedhez ez passzol jobban, pl. egy életvezetési tanácsadó weboldalán egy kacskaringós erdei út vagy egy vihar utáni derült ég is kifejező lehet.

Bárhogy is döntesz, azt tudnod kell, hogy a rossz minőségű, torz képarányú fotók azonnal távozásra ösztönzik a látogatót.

A sliderbe azonban nem elég képeket tenni. Hasznos, ha minden kép mellett van egy ütős termékelőny, érv, ami melletted szól.

Ha Te például víz-, gáz- és villanyszerelő vagy és weboldaladon használsz slidert, én a helyedben olyan szövegekkel turbóznám fel a slider képeket, mint „0-24 órában hívhat”, „Ingyenes felméréssel!”, „Hétvégén is!”.

De ha Te egy tanácsadással foglalkozó szakember vagy, akkor célszerű a sliderben felhívni a látogatók figyelmét arra, hogy pl. „Gyakorlati tanácsok, azonnali eredmények”, „Az első alkalom ingyenes!” és így tovább.

Így a látogató, aki még éppen csak megérkezett a weboldaladra, minden további kattintgatás nélkül már látja, hogy mennyi sok jót várhat Tőled, és sokkal nagyobb magabiztossággal kattint majd tovább honlapod többi oldalára.

Ha viszont webáruházat üzemeltetsz, akkor kicsit más a helyzet! Itt előnyök helyett jobban teszed, ha húzótermékeidet emeled ki a sliderben! Persze az olyan szolgáltatásokat, mint az „Ingyenes kiszállítás”, „Pénz visszafizetési garancia” és a többi, itt is érdemes feltüntetni a honlap más, jól látható felületein!

A sliderben lévő szövegek hosszára érdemes még figyelned! 2-3 szónál hosszabb szövegekben ne gondolkodj, hiszen a képek váltakozása miatt hosszabb szöveget elolvasni sem lesz ideje a látogatónak. Ráadásul az igazán ütős érveket igen röviden is meg lehet fogalmazni.

Minden slide, azaz slider-kép egyúttal link is lehet, mely egyenesen ahhoz az oldalhoz visz, amelyről szól.

A slider tehát nem csak látványelem. A jó slider elad, informál és célzottan vezeti a látogatót.

Slidert használni tehát mindenképpen érdemes, és ha okosan teszed, profitálhatsz belőle!

Te tevékenységed mely tulajdonságait tartod érdemesnek arra, hogy sliderben népszerűsítsd?


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások
Keresés
Ne hagyd, hogy a konkurencia elhúzzon melletted!
Szívesen értesítünk új tippjeinkről, melyekkel Te előzheted be őket!

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

 

(+36-30) 585-5751

 

(+36-1) 452-0051

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"