Szeretjük a reklámüzeneteket?

marketinginfo.hu @ 2009. november 10.

 

Elkészült az első E-Mail Marketing Report, amely szerint a magyar netezők döntő többsége kinyitja az érdekesnek tűnő reklámleveleket.

Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú jóváhagyott e-mail reklámüzeneteket, a személyes megszólítás azonban nem minden esetben jelent előnyt - többek között ez derült ki a KutatóCentrum E-Mail Marketing Reportjából. A Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) támogatásával készült felmérés arra is rámutatott, hogy az online nyereményjátékokra valós adatokkal regisztrálnak az emberek.

A kutatás eredményeit november 5-én, a Golden Dove konferencián ismertették a szakemberek. A KutatóCentrum 12 000 internetező megkérdezésén alapuló iparági felmérése az általános e-mail használati szokások mellett többek között az online nyereményjátékokban való részvételi hajlandóságot, a reklámüzenetek olvasási szokásait, valamint az ingyenes e-mail szolgáltatók ismertségét vizsgálta.

"A kutatás célja, hogy támpontot adjon a cégeknek az e-mail kampányok hatékony tervezéséhez és kivitelezéséhez. Mivel az ilyen típusú kampányok esetében a rendszeresen, legalább kéthetente e-mailezők jelentik a bázist, ezért az elemzés során ezt a csoportot vizsgáltuk" - jegyezte meg a felmérés kapcsán Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. "Az aktív, hetente többször internetezők négyötöde tartozik ebbe a csoportba."

Ragaszkodunk az e-mail címünkhöz

Az e-mailezők ritkán változtatják a mindennapok során elsődlegesen használt fő e-mail címüket. A felmérésből kiderült, hogy 1-2 év alatt a fő e-mail címek körülbelül egytizede évül el, miközben az emberek háromnegyede jellemzően a fő e-mail címét adja meg feliratkozáskor, ezért is fontos a rendszeres adatbázis-karbantartás - tették hozzá a piackutatók.

A rendszeres e-mail használóknak csupán 10 százaléka nem kap napi rendszerességgel jóváhagyott, és 20 százaléka kéretlen reklámüzenetet, emellett az elektronikus postaládákban átlagosan a jóváhagyott üzenetek aránya a magasabb. Az engedélyezett reklámlevelekkel szembeni attitűdök egyébként pozitívak: csupán 9 százalék töröl minden reklámlevelet olvasatlanul.

"A felmérés is igazolja, hogy a válaszadási arányt nagymértékben befolyásolja az üzenet tárgya, a feladó, valamint az első néhány sor"- emelte ki Fialka Krisztina, a Maxima online direktmarketing-rendszer vezetője. - "Ezek azok a kritikus pontok, ahol eldől, hogy sikerült-e felkelteni az olvasók érdeklődését."

Az aktív internetezők a reklámüzeneteken túl nyitottak a nyereményjátékokra is: négyötödük többször is játszott már, minden második pedig minden lehetőséget megragad erre, és csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy soha nem próbálná ki. Az online nyereményjátékok esetében általában optimisták vagyunk: a rendszeres e-mail használók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hisz a nyerés esélyében. Regisztrációkor egyébként a játékosok 82 százaléka minden esetben a valós adatait írja be.


« Vissza

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.