Felmérés készül az e-mail marketingről

marketinginfo.hu @ 2009. október 19.

 

A KutatóCentrum és a DMSZ közös felmérése hiánypótló a piacon.

E-Mail Marketing Report néven a Direkt Marketing Szövetség támogatásával hiánypótló felmérést indított a KutatóCentrum. A kutatás az internetezők általános e-mail használati szokásai mellett többek között a nyereményjátékokban való részvételi hajlandóságot, a jóváhagyott reklámüzenetek olvasási szokásait, valamint az ingyenes email-szolgáltatók ismertségét és használatát vizsgálja. Emellett a kutatás arra is választ keres, hogy a magyar internetezők mikor kezelnek egy levelet spamként.

"A felmérés nagyban segíthet a megrendelőknek a marketingköltések tervezésekor az olyan kérdések megválaszolásában, mint például milyen esetekben javasolt e-DM-et használni, milyen célokat érhetünk el a segítségével"- jegyezte meg Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója.

A szeptemberben indult adatgyűjtés a KutatóCentrum 85 ezer fős kutatási panelje mellett a felmérés stratégiai partnereinek portfóliójába tartozó oldalakon folyik. A minél teljesebb áttekintés érdekében a lakossági kutatás kiegészül egy szekunder adatgyűjtéssel, valamint egy belső statisztikai elemzéssel is. Míg a szekunder kutatás a DMSZ előző két évi iparági felmérése mellett személyes megkérdezéssel készített kutatásoknak az eredményeit dolgozza fel, addig a belső elemzés a Hírek Média direktmarketing-rendszerének, a Maximának statisztikái alapján fogalmaz meg ajánlásokat.

Az eredményeket első alkalommal szakmai közönség előtt, a DMSZ által szervezett Golden Dove Konferencián mutatják be november 5-én. A tervek szerint a felmérést a KutatóCentrum évente megismétli, így lehetőség nyílik a hazai tendenciák feltárására is.


« Vissza

Kapcsolódó anyagok

Mire jó az e-mail marketing?
Apróságokon múlhat az e-mail sikere