Plecsnit kaphatnak a megbízható webáruházak

IT Café @ 2009. szeptember 16.

 

A néhány hete működő Fair Business több szempont szerint világítja át a webboltokat, már ha azok kérik.

A múlt héten publikálta az Európai Bizottság annak az ellenőrzésnek az eredményeit, amely azt vizsgálta, hogy az internetes elektronikai áruházak üzemeltetői betartják-e a közösségi fogyasztóvédelmi előírásokat. A kiválasztott tíz magyar webboltból kilenc megbukott a vizsgán, de az akadályt első körben sikeresen vevő egyetlen áruháznál is további vizsgálatot rendelt el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Ennek apropóján tartotta fontosnak közölni az egyik alapító, az Infomediátor Információs Társadalmi Felhasználóvédelmi iroda, hogy augusztus vége óta létezik Magyarországon egy olyan mozgalom, a Fair Business, amelynek célja a hazai webáruházak iránti fogyasztói bizalom erősítése. A három civil szervezet – az Infomediátor mellett a Magyar Tartalomipari Szövetség és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület – kezdeményezésére létrejött, és kormányzati intézmények, az illetékes szakhatóságok és az információs társadalom fejlesztésében érdekelt civil szervezetek által támogatott Fair Business egy minősítő és alternatív vitarendező társulás, amely az elektronikus kereskedelmi szolgáltató kérése alapján jogi és biztonsági szempontból, valamint a használhatóság szempontjából minősíti a webboltokat, és egyben a vásárlás során keletkezett viták rendezéséhez is igénybe vehető.

A minősítés követelményeinek megfelelő webáruház Fair Business tanúsítvány és logót kap. Utóbbi a vásárlók számára igazolja, hogy a webbolt jogkövető magatartást tanúsít, adatkezelése, adatvédelme korrekt, honlapja, elektronikus kereskedelme, üzletvitele, a vevők megtartása iránti tanúsított magatartása felhasználóbarát; a vevőnek pedig biztosítja a lehetőséget a gyors, online vitarendezésre.

 



« Vissza