Az ügyféltoborzást tartják a digitális marketing fő erősségének

marketinginfo.hu @ 2009. június 8.

 

Nemrégiben publikálta az amerikai marketingvezetőket tömörítő CMO Clubbal közös felmérése eredményeit az Omniture.

Az Omniture legújabb kutatása a CMO Club szakmai közösség tagjainak válaszain alapul, és arra kereste a választ, hogy az amerikai marketinges vezetők miként gondolkodnak a digitális marketing főbb előnyeiről, kihívásairól, illetve miként használják annak eszköztárát.

Mint az eredményekből kiderült, a marketing igazgatók az ügyfélszerzést tartják a digitális marketing fő előnyének. A válaszadók szektortól függetlenül úgy gondolták, hogy a marketing e területe kritikus szerepet játszik a költséghatékony vásárló-toborzásban.

További előnyként említették még a költséghatékony konverziót, a hitelességet, és a jó mérhetőséget is, ám ezeknél a tényezőknél az arányok jelentős mértékben eltértek attól függően, hogy a válaszadó marketinges vezetők mely iparágban tevékenykednek.

A legnagyobb kihívásnak azt tekintik a megkérdezettek, hogy miként lehet összekötni a vásárlók offline viselkedését az online marketing kezdeményezésekkel. A válaszadók 62 százaléka szerint a legnagyobb kihívást annak a mérése jelenti, hogy az online marketing programok hogyan befolyásolják a fogyasztók viselkedését.

A marketing igazgatók majd felét az is bizonytalansággal tölti el, hogy milyen gyorsan változik a digitális média világa. Ennek fényében nem csoda, hogy sokak szerint éppen a viharos gyorsasággal megjelenő újabb és újabb online eszközök jelentenek nagy kihívást.

A megkérdezettek továbbra is az e-mailt, a keresőt és a site optimalizálást tartják a leghatékonyabb digitális marketing eszközöknek: pontosan 70 százalékuk vélekedett így. Iparágtól függően élesen megoszlik azonban a marketingesek véleménye a közösségi médiáról. Emellett a megkérdezettek negyede használ csupán mobil reklámokat kampányai során.


« Vissza