Mind kevésbé keresünk márkanevekre

marketinginfo.hu @ 2009. június 5.

 

A bigmouthmedia új kutatása szerint megváltoztak az utóbbi időben a felhasználók keresési szokásai.

A bigmouthmedia nemrégiben publikált eredményei szerint az európai felhasználók mind kevésbé keresnek konkrét márkanevekre az interneten. Keresési szokásaikat egyre komplexebb mechanizmusok jellemzik, amelyek túlmutatnak az egyes brandeken.

Ez nem jelenti azt, hogy a felhasználók ne használnák a kereső dobozt a márkaoldalak elérésére, de az arányok változóban vannak. Az eredmények szerint mind többen használnak komplex, többszavas keresőkifejezéseket, mikor online kutatnak információk után.

"Az elmúlt években a felhasználók mind többet megtudtak a keresés mikéntjéről. A recesszió miatt pedig mindenki a lehető legolcsóbb megoldásokat keresi a neten, így aztán egyre finomhangoltabb keresőkifejezésekkel igyekeznek ezeket megtalálni" - mondta el az eredmények kapcsán Andrew Girdwood, a bigmouthmedia kutatási vezetője.

Mindez nem jelenti azt, hogy minden országban egyformán reagálnának a felhasználók. Úgy tűnik, az olaszok, a britek és a németek alkalmazzák a legbonyolultabb keresési mintázatokat; náluk a leggyakoribbak a négyszavas keresőkifejezések is. A franciáknak és a spanyoloknak a majd negyede viszont még mindig egyetlen kulcsszóval igyekszik megoldani az információk megtalálását.

Andrew Girdwood hozzátette: érdekes lesz a fogyasztók online technológiával kapcsolatos képzettségének növekedése nyomán az eredményeket néhány év múlva ismét megnézni, és azt a hatást is érdemes majd vizsgálni, amelyet a változások a hirdetők digitális marketingstratégiájára gyakorolnak majd.


« Vissza