|
||
|
||
Habár a felmérések alapján az emberek még mindig viszolyognak a gondolattól, hogy fizessenek az online hírekért és cikkekért, a Google és az Apple a héten egyaránt bejelentette az új szolgáltatását, amelyen keresztül a felhasználók előfizethetnek a tartalomszolgáltatók által feltöltött magazinokra, újságokra, és egyéb más sajtótermékekre. Elsőként az Apple állt elő a megoldásával, majd egy nappal később a Google követte Steve Jobs cégét. A két digitális újságstandban közös, hogy mindkettőben feltölthetik a kiadók a digitális kiadványaikat, amelyeket a felhasználók egy egységesen felületen keresztül érhetnek el, így a tartalomszolgáltatóknak nem kell törődniük hasonló felület kiépítésével, valamint az online fizetés és az előfizetések kezelésével. A keretrendszer üzemeltetésért cserébe a Google 10, az Apple pedig 30 százalékos jutalékot számít fel, azaz összességében hosszútávon a kiadók jobban járhatnak, ha közvetlenül érik el olvasóikat. Míg az olvasóknak inkább az egységes rendszer kedvező, mivel így nem kell szolgáltatásonként előfizetniük a tartalmakra. A "Google One Pass" bemutató videója: itt Az Apple standja a már bevált App Store piactérre épül, így a szolgáltatás felhasználói a fiókjukhoz kapcsolt iPad, iPhone és iPod Touch eszközökön is olvashatják az előfizetett tartalmakat. A Google One Pass ezzel párhuzamosan a böngészőn és az androidos okostelefonokon, táblagépeken keresztül biztosítja a hírek és cikkek elérését. A keresőcég rendszerében egyébként nagyobb mozgásteret kapnak a kiadók. Nem csak előfizetéseket és napi hozzáféréseket kínálhatnak, hanem akár egy cikkhez is biztosíthatnak elérést, sőt felhasználókra szabott csomagokat és kuponokat is értékesíthetnek. |
||