Apróságokon múlhat az e-mail sikere

marketinginfo.hu @ 2009. február 12.

 

Rövid, frappáns tárgy és hétfői vagy keddi kiküldés lehet a sikeres e-DM titka.

Két cég 2009 januárjában tanulmányt készített az Egyesült Államokban, melyek eredményei szerint a legtöbb vállalat hasonlóan alkalmazza az email marketing eszközeit a gyakorlatban.

A Smith-Harmon által megkérdezett amerikai hirdetők legnagyobb hányada szerint hétfőn és kedden küldték a legtöbb e-mailt 2008-ban, feltételezhetően azért, mert ezeken a napokon volt a legmagasabb az elérés esélye. Második helyen végzett csütörtök és péntek, de majdnem 50% volt azok aránya is, akik szerint a szombat a legnépszerűbb nap az e-mail küldésre.

A Smith-Harmonnal egyidőben tette közzé egy másik cég is marketing és e-mail-használattal foglalkozó kutatásának eredményeit. Az Epsilon az üzenetek tárgyának hosszúsága és a válaszadási arány közötti kapcsolatot vizsgálta az Egyesült Államokban. A cég szerint, bár a rövidebb tárgy jobban szerepelt a kutatásban, mint a hosszabb, a válaszadási rátára gyakorolt hatása kisebb, mint azt előzőleg gondolták.

A rövid tárgyakat inkább a magasabb megnyitási és átklikkelési arányokkal hozták összefüggésbe. A tárgy hosszúsága mellett azonban a szavak sorrendje, megválasztása, a márkatudatosság és a közönség is kritikus sikerfaktornak számítanak.

"A cégek kevés időt szentelnek az e-mail tárgyának megkomponálására és tesztelésére a kreatív anyagokra szánt forrásokhoz és időhöz képest" - mondta Shane Stallings, az Epsilon vezető tanácsadója. "A valóság azonban az, hogy többen látják a tárgyat, mint magát a kísérő kreatív anyagot."

Az eMarketer becslései szerint az amerikai e-mail reklámkiadások 2009-ben elérik majd a 488 millió dollárt - 2008-ban ez az összeg 472 millió dollár volt.



« Vissza