Marketing konferencia kkv-knak

vallalkozok.hu @ 2009. január 20.

 

Ezerötszáz kis- és középvállalkozó vett részt hétvégén azon a konferencián, melynek központi témája a marketingtervezés volt. Bár a válság miatt egyre kevesebb pénz jut marketingre, az erre fordított kiadásokat az előadók szerint nem szabad visszafogni, helyette a hatékonyságra kell törekedni.

Wolf Gábor, az eseményt szervező Marketing Commando szakmai vezetője szerint válság idején azt a céget a legkönnyebb térdre kényszeríteni, amelyik csökkenti marketing kiadásait. Ha mégis erre kényszerülnénk, célszerűbb a tömegmarketinget visszafogni (például a tévé-, rádióhirdetést), a direkt marketinget (email marketing, névre szóló reklámlevelek) pedig növelni, hogy a vevőinkkel kialakított közvetlen kapcsolatunk ne gyengüljön. Wolf minden eddiginél átgondoltabb marketingstratégia alkalmazását javasolja, ahol minden egyes, reklámra költött forint megtérülése mérhető. A konkurencia "támadása" elleni felkészülés fontosságára hívta fel a figyelmet Carrigan Cserna Katalin előadása, aki a magyarországi Tesco marketingigazgatói székéből igazolt át a kisvállalatokhoz. A válság miatt éleződő versenyben nemcsak a multik, de a kisvállalkozások is alkalmazhatnak támadó stratégiát. A sikeres konkurenciaharchoz elengedhetetlen a vetélytársak alapos ismerete, amihez rendszeresen figyelni kell konkurenseink árait és stratégiáját.
A hatalmas érdeklődés oka, hogy egyre több cégvezető ismeri fel az önképzés fontosságát, amivel egyenes arányban nőnek igényeik is, a versenyképes piaci- és cégvezetési ismeretek iránt.


« Vissza