Mire jó az e-mail marketing?

marketinginfo.hu @ 2009. augusztus 23.

 

Nézzük csak, miért is érdemes e-mail marketinget alkalmaznunk. Ha azt nézzük, hogy naponta több mint 140 millió vállalkozás küld ki 3 milliárd e-mailt, akkor messze ez a leggyorsabb módja annak, hogy új vásárlókat szerezzünk.

 

Gondoljunk csak bele, hány ember érhető el másodpercek alatt, egy billentyű megnyomásával. Persze nem tagadhatjuk el azt sem, hogy nehéz a sok-sok elektronikus olvasó idejét és figyelmét elnyerni. Ez a nehézség sem nehézség azonban akkor, ha már egyszer feliratkoztak e-mail szolgáltatásunkra. Tehát az a siker kulcsa, hogy megtanuljuk, hogyan írjunk olyan e-mailt, amely megragadja, majd meg is tartja a fogyasztók figyelmét. Tehát lényegi, hogy e-mail üzenetünk mindig kellően kreatív legyen, és olyasmit ajánljon, amit az olvasók akarnak.

Íme néhány érv amellett, hogy miért is érdemes e-mail marketinget alkalmaznunk:
 
  • Igen magas a megtérülés (ROI)
  • Segíti fogyasztóink azonosítását és megtartását
  • Növeli a vásárlói lojalitást
  • Minden egyes fogyasztó egyedi igényeit célozza meg
  • Növeli a fogyasztói adatbázisunkat (tagok, előfizetők, stb.)
  • Növeli az értékesítést, miközben csökkennek a költségek
  • Szorosabbá teszi kapcsolatunkat a vevőinkkel
  • Az e-mail marketing nem drága (költségei körülbelül az 1/10-ét teszik ki a hagyományos levelezésnek)
  • Vírus marketing (hozzájárul a márkaépítéshez, és új fogyasztókat nyer számunkra)
  • Az e-mailnek 10-szer jobb a válaszadási aránya, mint a hagyományos direkt mailnek


Persze önmagában az e-mail marketing nem promotálja kellő mértékben weboldalunkat, s mint minden más esetben, itt is elengedhetetlen egy diverzifikált marketingterv kialakítása, amely az üzlet növekedéséhez vezető minden lehetséges utat lefed. Hogy még egy érvet mondjunk, miért érdemes a fogyasztóknak e-mailt küldeni, foglalkozzunk a vásárlók megtartásának kérdéskörével, amely minden vállalkozás számára elsődleges feladat kell, hogy legyen. Problémát jelenthet, ha nincsen megfelelő induló fogyasztóbázisunk. Ismert tény, hogy a legtöbb cég a bevételei 80%-át a vevők 20%-ától nyeri. Ily módon a fogyasztói bázis akár kismértékű kiszélesítése is jelentős bevétel-növekedéshez és nagyobb fogyasztói elégedettséghez vezethet. Ehhez pedig jó út az e-mail marketing alkalmazása. Az e-mail marketing egyszerű. Az e-mail pedig gyors és olcsó. Érdemes tehát megfontolni használatát.

joelene orlando, az eMarketing Answers tanácsadójának cikke alapján a fordítást török diána készítette



« Vissza

Kapcsolódó anyagok

A 25-42 éves nők inkább DM-et, mint e-mail reklámot olvasnak