Olcsó és hatékony a keresőmarketing

Terminal.hu @ 2009. július 2.

 

A hazai kis- és középvállalkozások még főként az információszerzés és a levelezés eszközének tekintik az internetet, pedig végezhetnek hatékony üzleti kommunikációt is ezen a csatornán keresztül.

Ennek alapja a költséghatékony internetes megjelenés olyan releváns helyeken, amelyeket a potenciális ügyfelek gyakran látogatnak. A keresőmarketing az online reklámozás legdinamikusabban fejlődő területe, elsősorban azért népszerű, mert a hirdetők pontos visszajelzést kaphatnak reklámjaik hatásáról, csökkenthetik a meddőszórást, azaz nem kényszerülnek arra, hogy olyan felületen is hirdessenek, ahol ajánlatuk érdektelen. A rendszerint szöveges, esetleg kis képpel kiegészített hirdetés az alapján jelenik meg az internetes oldalakon, hogy az adott felhasználó milyen kulcsszavakat írt be a keresőbe. Emiatt a felhasználók nem tartják tolakodónak, inkább érdemi információnak tekintik. A legtöbb esetben ráadásul nem a megjelenések után, hanem csupán akkor kell fizetni, ha valóban történik átkattintás a hirdető oldalára.
Az ilyen rendszerben a hirdetők maguk állíthatják be, hogy milyen keresőkifejezések esetén jelenjen meg hirdetésük a találati lista jobb oldalán. A kezelőfelületre érdemes visszalátogatni később is: a rendszer folyamatosan jelzi a kampány költségeit, illetve az is látható, hogy a megadott szavak közül melyik hány érdeklődőt vonz. Így a kampány menet közben is alakítható, optimalizálható.


« Vissza