Egyre népszerűbb az internetes vásárlás

ComputerWorld @ 2009. szeptember 18.

 

Tavaly óta megnőtt az e-vásárlók száma és az online vásárlások gyakorisága. Továbbra is az elektronikai cikkek, CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek a legkeresettebbek a világhálón - derül ki egy friss kutatásból.

Lendületben van az online piac: az internet penetráció emelkedése és az e-vásárlók számának bővülése mellett az elmúlt év során a vásárlások gyakorisága is növekedést mutatott - többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös E-Shopping Report elnevezésű felméréséből. Míg tavaly a legalább hetente internetezők 62 százaléka próbálta már ki a netes vásárlást, addig idén ez az arány már 78 százalék volt.

Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat eredményei szerint leginkább a 25-34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők élnek az online vásárlás lehetőségével. Az előző évi adatokhoz viszonyítva ugyanakkor nőtt a fővároson kívül élő e-vásárlók aránya.

A legkelendőbbek - hasonlóan az előző évhez - az elektronikai termékek, a CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek. Emellett magas az utazással kapcsolatos termékek (repülőjegy, szállás vagy komplex szolgáltatások) és a színház-, mozi- és koncertjegyek iránti kereslet.

Miért ne online?

A netes vásárlások motiváló tényezői lényegében nem változtak: leggyakrabban a gyorsaságot, egyszerűséget és a kedvezőbb árakat említették a megkérdezettek. Az elutasítók többsége a termékek kézzelfoghatóságának hiányát emelte ki az e-shopping legnagyobb hátrányaként. Ugyanakkor az internet egyre több lehetőséget kínál ennek ellensúlyozására - például multimédiás termékbemutatók, fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítése, visszavételi garancia -, ezek kiaknázása segítheti az online vásárlás gyorsabb terjedését.



« Vissza

Kapcsolódó anyagok

Kezdünk úgy vásárolni az Interneten, mint a boltokban