Amennyiben nem tudja megjeleníteni a levél tartalmát, kérjük,  kattintson ide!

Kedves Partnerünk!

Jó, ha tudja, hogy a közösségi marketing oldalak a magánfelhasználáson túl - amikor is ismerőseinkkel tarthatunk online kapcsolatot, illetve megoszthatjuk velük a számunkra érdekes tartalmakat - hatalmas üzleti lehetőséget is hordoznak magukban!

Az interneten a legnépszerűbb, leggyakrabban látogatott közösségi weboldalak a legújabb statisztikák szerint már népszerűbbek, mint a Google kereső maga! Manapság a közösségi oldalak látogatása az internethasználat hangsúlyos részét képezi  és az arány egyre csak növekedni látszik.

A Magyarországon is egyre sikeresebb Facebook közösségi oldal sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010. áprilisi Facebook statisztika 11,5%-os Facebook-penetrációról számol be hazánkban, addig ez a szám 2010 júniusában már 25,2%! Tehát már minden 4. magyar használja a Facebookot!

Miért ilyen népszerű?

A közösségi oldalakon megjelenő marketing tevékenység hatékonysága a megváltozott internethasználati szokásokkal magyarázható: ma a virtuális közösségek világát éljük. Egyre fontosabbá válik a közösségek visszhangja - gondoljunk akár a kommentelhető blogok elterjedésére - , így csak azok a cégek érvényesülnek, amelyek alkalmazkodnak a megváltozott információfogyasztási közeghez és használják ezt az új, hatékony kommunikációs csatornát a tevékenységük iránt érdeklődők felé.

A modern szájhagyomány

A közösségi oldalak ingyenes lehetőséget biztosítanak ún. üzleti oldalak létrehozására is, melyek a célzott marketingkommunikáció és a reklámozás eszközei lehetnek. A pl. Facebook felhasználók egy kattintással önként csatlakozhatnak az oldalunkhoz, amivel az irányú igényüket fejezik ki, hogy szívesen értesülnek az oldalunkon közzétett tartalmakról, legyenek azok szöveges bejegyzés formájában közzétett hírek, újdonságok, akciók, játékok, vagy akár képek, videók, linkek, fórum vagy akármi más. Megoszthatják azokat ismerőseikkel, vagy akár hozzászólás, illetve "lájkolás" formájában véleményezhetik is bejegyzésünket. Az üzleti oldalon közzétett tartalmak a rajongók oldalán automatikusan megjelennek, sőt, ha ők maguk is megosztják azokat, akkor rajongóink minden egyes ismerőséhez is eljut az üzenetünk. Az üzleti oldal létrehozása után tehát valójában rajongóink teszik népszerűvé az oldalunkat.

A közösségi marketing egyik célja a pozitív tartalmú online szóbeszéd megvalósítása. Ez azt jelenti, hogy aktivitásaink minél szélesebb körben eljussanak a felhasználókhoz és követőink figyelmüket folyamatosan termékünkön, szolgáltatásunkon tartsák,  reakcióikkal pedig újabb diskurzusokat generáljanak tevékenységünkről. A végső cél persze nem csupán a rajongótoborzás, és a figyelem fenntartása, sokkal inkább az, hogy minél nagyobb látogatottságot érjük el a weboldalunkon és a közösségi oldalunkon is, ezáltal is növelve a megrendelőink, látogatóink, törzsváráslóink számát.

A Facebook marketing előnyei

  • a közösségi oldalak használata - és üzleti oldal létrehozása és működtetése is - ingyenes
  • a Facebook, szemben az iwiw-vel nem meghívásos alapon működik, azaz bárki szabadon csatlakozhat
  • a célközönség már helyben van, nem is akármilyen számban!
  • az oldalaknak tetszőleges számú rajongója lehet
  • a felhasználók oldalunkhoz önszántukból csatlakoznak, ezért a tőlünk érkező információkat is beleegyezésükkel és szívesen fogadják, nem tekintik spam-nek azokat. (A jelenleg hatályos törvényi szabályozás igen megköti a kezünket az online marketing eszközök (direct mail, hírlevelek, stb.) használatában, hiszen a kéretlen levelek küldése súlyos bírságokat von maga után. A Facebookon a csatlakozás önkéntessége miatt üzeneteink nem minősülnek spam-nek!)
  • legális adatbázis építés lehetősége
  • az oldal folyamatos frissülésével üzeneteink azonnal eljutnak a rajongókhoz
  • az üzenőfal remek kommunikációs platform, ahol a rajongók véleményezhetik a frissítéseket és kérdéseket tehetnek fel
  • statisztikák, mini "piackutatások":hasznos információkhoz juthatunk egyéb marketing tevékenységünk és célcsoportunk helyes megítélése szempontjából, ha megvizsgáljuk Facebook rajongóink összetételét nemek, korosztály, stb. szempontjából. Az üzleti oldalakhoz tartozó statisztikai felületek szintén ingyenesen állnak rendelkezésünkre
  • a keresőmotorok indexelik a Facebook oldalakat, ezért külső oldalakon keresztül is el lehet érni őket regisztráció nélkül
  • egyedi alkalmazások is létrehozhatók, melyek az adott cég tevékenységéhez kapcsolódnak
  • fizetett hirdetések elhelyezésére is lehetőséget nyújt, mely hirdetések ország, város, nem, kor, érdeklődési kulcsszó, végzettség, munkahely, politikai nézetszerint targetálhatók

A Facebook üzleti oldalak számtalan előnyt nyújtanak. Ha pusztán azt az egyet emeljük ki, hogy teljesen ingyenesen érhetünk el üzeneteinkkel, ajánlatainkkal több százezer embert legálisan, már megéri használni!

Mérték, türelem és kreativitás

Egy üzleti Facebook oldal létrehozása önmagában persze nem jelenti azt, hogy a Facebook felhasználók azonnal megkedvelik és százával, ezrével követik is azt! Ahhoz, hogy ez megtörténjen, kellő kreativitással, következetességgel és kitartással kell megterveznünk, hogy mik azok a tartalmak, melyek fenntartják a közönség érdeklődését és amitől élővé válik az oldalunk. Fontos, hogy az oldalunkon érdekes, fontos információkat közöljünk:akciókat, kedvezményeket, "bennfentes" információkat, amik miatt a rajongó méltán érezheti azt, hogy érdemes ránk figyelnie! A legnagyobb nehézség a cégeknél egyébként éppen ez: kitalálni, hogy mi legyen az a néhány mondat, gondolat, aktualitás pár naponta, ami véleménnyilvánításra és cselekvésre buzdítja a közösséget! A tartalom nélküli vagy túl gyakori bejegyzéseket ez a közeg nemigen tolerálja és hamar elpártolnak tőlünk, ha ezt érzékelik!

Itt kell ugyanakkor azt is megemlíteni, hogy nem minden termék, tevékenység, szolgáltatás "való" a Facebookra. A közösségi csatornákon elsősorban olyan tevékenységekkel érhető el jelentős eredmény, melyek szélesebb körben is érdeklődésre tarthatnak számot és viszonylag gyakran jelentkeznek újdonságokkal, hírekkel, stb.

Például a PatroNet CMS rajongói oldalhoz nem valószínű, hogy tömegek csatlakoznának azért, mert első kézből szeretnének értesülni a PatroNet legújabb fejlesztéseinkről. Mi viszonylag ritkán tudnánk újdonságokról hírt adni, fejlesztéseink pedig kizárólag azok számára lennének érdekesek, akik használják is a rendszerünket. Így a mi tevékenységünk esetében más kommunikációs csatornákat használata javasolt.

Velünk ellentétben Partnerünk, a Móra Könyvkiadó Zrt. számára a közösségi marketing viszont nagyon is profilba vágó és eredményes! A Móra cégünket bízta meg Facebook üzleti oldalának menedzselésével is, amit a Kiadó egyéb marketing tevékenységével összhangban végzünk. A patinás gyermekkönyv kiadó Facebook rajogói oldalán ad hírt könyvújdonságaikról, emellett akcióikkal, kedvezményekkel, nyereményjátékokkal kedveskedik több száz rajongójának, akik szívesen meg is osztják ezen üzeneteket ismerőseikkel. A Móra Kiadó látva a Facebookban rejlő potenciált, javaslatunkra egyedi kedvezményrendszer kidolgozását is megkezdte, mellyel kifejezetten Facebook rajongóikat célozzák.

Összességében tehát azt javasoljuk, hogy Ön se hagyja kiaknázatlanul a közösségi marketingben rejlő üzleti lehetőségeket, ami gyakorlatilag ingyen rendelkezésére áll! 

Ha nem tudja, hogy is kezdjen hozzá, miről is adjon hírt, milyen aktivitásokkal tartsa ébren a közösség érdeklődését, ne habozzon, lépjen kapcsolatba velünk, és közösségi marketinggel kapcsolatos szolgáltatásunk részletesebb bemutatásán túl az Ön igényeinek és lehetőségeinek ismeretében személyre szabott együttműködési ajánlatot dolgozunk ki!

Hasznosnak találta hírlevelünket?

Igen

       Nem

Kérjük, kérdésünkre való válaszadásával jelezze, hogy  "Jó, ha tudja" Hírlevelünkben hasznos és közérthető információkat kapott-e!

A szavazáson túl a johatudja--.at.--patronet.hu e-mail címen szívesen vesszük egyéb javaslataikat, észrevételeiket Hírlevelünkkel kapcsolatban.

  

Szép napot kíván,
a PatroNet csapata

Amennyiben a jövőben nem kíván tájékoztatót kapni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és jelezze felénk szándékát e-mailben.