(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0050
info--.at.--patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-30) 585-5751

MIRE VAN SZÜKSÉG EGY JÓ LANDING PAGE-HEZ? Legyen egy jó CTA-d!

@ 2019. január 30.

 

Call to action gomb nélkül nincs landing oldal, a címsor után tulajdonképpen ez a második legfontosabb dolog. Ugyanakkor az is fontos, hogy lehetőleg ne használj egynél több CTA-t, vagy legalábbis vizuálisan megfelelően különítsd el az elsődleges és másodlagos CTA-d! A cégek 68 százaléka akár 5 vagy még több CTA-t is elhelyez az érkező oldalán.

2 rész

A CTA jelenti a kaput a felhasználó számára a termékedhez, és tulajdonképpen a call to action az oka a landing page-ed létének. Ezért feltűnőnek kell lennie, fel kell hívni rá minden eszközzel a figyelmet, és alapvetően már a hajtás felett meg kell jelennie, de nem feltétlenül ez a hatékonyabb megoldás (tesztek mutatják meg). A színek, a kontraszt, a whitespace és a fotók segítségével kell a CTA-ra irányítanod a felhasználók figyelmét.

A CTA általában egy kattintható gomb. A legegyszerűbb megoldás, ha egy élénk, kontrasztos színnel, nagyobb (de nem ijesztően nagy) mérettel teszed kiemelkedővé. Ahol még fontos lehet a kontraszt, az a szöveg, hogy minél jobb legyen az olvashatósága. Az oldalon ugyanakkor ajánlott visszafogott színeket használni, ezáltal is nagyobb hangsúlyt adva a CTA gombnak. A konverzióoptimalizálásról szóló cikkünkben alaposan körüljártuk a call to action kialakítását is, érdemes elolvasnod.

Ami a szövegét illeti, felszólítások szerepeljenek benne, hogy egyértelmű legyen az emberek számára, mit kell tenniük. Próbálj meg az érzelmekre hatni, éreztetni a látogatókkal, hogy miért is javítaná az életüket, ha megrendelnék a terméked vagy a szolgáltatásodat. Mindenesetre a “kattints ide” felszólításnál érdemes valami hatékonyabbat bevetni.

Legyen benne egy lead-mágnes is

Az érkező oldalak mindig kínálnia kell valamit a látogatóknak, még akkor is, ha nem vásárol Tőled. Lehet, hogy csak arról van szó, hogy feliratkozzanak a hírleveledre. A lead-mágnes segítségével kínálhatsz valamilyen értékes dolgot az emberek számára, információkért cserébe. Ráadásul a lead-mágnes segítségével kapcsolatban maradhatsz azokkal, akik még nem állnak készen a vásárlásra, de a jövőben esetleg meggondolják magukat. Sokféle lead-mágnes létezik, és érdemes tesztelni, hogy melyik a leghatékonyabb a számodra.

Ne feledkezz meg az űrlapról!

Az előbbihez kapcsolódik, hogy bármi is az érkező oldalad célja, valamilyen űrlapnak mindenképpen szerepelnie kell rajta. Ennek kialakítása attól függ, hogy milyen a designja az oldaladnak, mit kínálsz az emberek számára, és hogy melyik típus hozza a jobb konverziókat. Az űrlapok kialakításáról itt írtunk részletesebben.

Ne térítsd el a látogatót!

Az érkező oldalak legfontosabb jellemzője, hogy egyetlen célt szolgálnak. Ha a lading page-ed a weboldalad vagy egy olyan oldal, ahol navigációs menü van, akkor azzal el tudod terelni az emberek figyelmét a CTA-dról. Ha eltávolítod a navigációs menüt, akkor 100 százalékkal növelheted a konverziós arányod. Ennek ellenére mindössze a landing oldalak 16 százalékán nem szerepel navigációs menü.

Ugyanakkor a túl sok képpel vagy szöveggel is meg tudod zavarni az embereket. Arra is létezik tanulmány, hogy a kevesebb szöveg jobb konverziós arányt eredményez. Habár a meggyőzés fontos, és talán egy-két szóval nem megy, hiszen elegendő információt kell megjelenítened arról, hogy az emberek milyen problémáját tudod hatékonyan megoldani, ez a vizsgálat azt mutatja, hogy ezt próbáld megtenni olyan röviden, ahogy csak lehet.

Tedd ki a kapcsolati adatokat!

Egyrészt legyen könnyen észrevehető a látogatók számára, másrészt pedig minél többféle lehetőségük legyen kapcsolatba lépni veled. Egy cím és egy telefonszám azt is igazolja, hogy valódi, megtalálható cégről van szó.

Helyezz el közösségi elemeket!

Az ajánlások mellé mindenképpen illesszünk az oldalunkra némi közösségi hivatkozást, melyek növelik a hitelességünket. Ezek lehetnek akár a megszokott ikonok, de akár ránk vonatkozó vélemények is a Facebookról. És az is idetartozik, ha közöljük, hogy hányan rendeltek, hányan töltötték le azt, amit épp kínálunk.

Ne legyél túlságosan eredeti!

Miközben első hallásra talán jó ötletnek tűnhet, ha eredeti látványvilággal akarjuk kiemelkedőbbé tenni landing page-ünket, a gyakorlat és az A/B tesztek azt mutatják, hogy pont ellentétes hatást érünk el vele. Ha nagyon egyedi vizuális elemeket alkalmazunk, az megzavarja a felhasználót, és így rontja a konverziót. Ráadásul még az is előfordulhat, hogy például a túl nagy képek vagy más impozáns grafikai elemek alkalmazása miatt lassabbá válik az oldal, márpedig egy egy másodperces lassulás is 7 százalékkal rontja a konverziót

Ne feledkezz meg a logikáról!

Végül pedig: az oldal felépítése legyen logikus és következetes. Ez legalább olyan fontos, mint maga a tartalom. A hosszú és meggyőző landing page-ek igen hatékonyak tudnak lenni, így ne félj hosszan, de logikusan kifejteni a mondandódat, mintha csak személyesen, egy találkozón akarnád meggyőzni az ügyfelet.


Sokat számít a landing oldal sebessége is!

Órákat tölthetsz el azzal, hogy megtaláld a megfelelő képeket, megírd a legjobb szöveget az érkező oldaladhoz, de nem érsz el vele semmit, ha olyan lassan töltődik be az oldal, hogy azt az emberek nem várják meg. Alapvető, hogy a landing oldalad egy szempillantás alatt betöltődjön. A felhasználók 40 százaléka ugyanis elhagyja az oldalt, ha az nem töltődik be 3 másodperc alatt. Sok cég számára jelent ez komoly kihívást, különösen mobilon. Honnan tudod, hogy Te weboldalad túl lassú? A weboldalsebességről és a javítási technikákról itt írtunk részletesen.

Legyen mobilbarát!
A reszponzív design már régóta standard, és ez alól a landing page-ek sem kivételek. A felhasználók számára hasonló élményt és felületet kell nyújtanod mobilon és asztali gépeken is. Különösen, hogy a mobilos vásárlás aránya egyre nagyobb, és ma már sok esetben fontosabb forgalmi forrás, mint egy laptop.

 További érdekességet itt.



« Vissza

Kapcsolódó anyagok

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

(+36-30) 585-5751

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"