Komolyan terjed az internetes vásárlás

marketinginfo.hu @ 2009. január 26.

 

Megnőtt a vásárlást megelőző online tájékozódás szerepe

Az online tájékoztatás megkerülhetetlenségét bizonyítja az is, hogy a vizsgált másfél évben megnövekedett a vásárlást megelőző online tájékozódás szerepe. Egyre többen tájékozódnak a neten a termékjellemzőkről, az üzletek nyitva tartásáról, de magas azok aránya is, akik az internet segítségével hasonlítják össze az árakat, ellenőrzik az árukészletet, vagy teszteket, vásárlói véleményeket olvasnak. Ennek köszönhetően az internet hozzásegíti a fogyasztókat a számukra kedvező termék, üzlet vagy szolgáltatás kiválasztásához és egyfajta védettséget biztosít a visszaélésekkel szemben.

2,5 millióra tehető azoknak a felhasználóknak a száma, akik már legalább egyszer vásároltak az interneten, ők az intenzív netezők 80 százalékát teszik ki. A legnagyobb arányt az online rendelő, de utánvétellel fizető vásárlók alkotják. Bár növekszik a bankkártyával online fizetők száma is, arányuk még mindig csak az internetezők egynegyedét teszi ki. A legnépszerűbb online rendelt termékek a könyv, a készétel, a CD/DVD, a ruházat és a kötelező gépjármű felelősség-biztosítás. A világhálón egyáltalán nem vásárló internetezők leginkább a biztonság és a garancia érvényesíthetőségének hiányával magyarázzák döntésüket. Véleményük szerint az online beszerzés megfoszt a valódi vásárlás élményétől.

Online vásárlók aránya (%)

Forrás: GfK Hungária, Internet Insight Report

A felmérés eredményei alapján 1,5 millió internetező rendelkezik online folyószámlával, akik közül 1,3 millió felhasználó végzett már online átutalást. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű felelősség-biztosításokat és az utasbiztosításokat kötik meg jellemzően az interneten. Ezeknél a pénzügyi szolgáltatásoknál növekszik meg leginkább az online alkuszok szerepe. Az online kötelező gépjármű biztosítások nyolctizedét, míg az egyéb biztosítások felét online alkuszoknál kötik meg az ügyfelek.


« Vissza