Bővülő terep a web a biztosítóknak

marketinginfo.hu @ 2009. június 30.

 

A Genertel Biztosító és az NRC kutatása szerint az internet a legnépszerűbb közvetlen értékesítési csatorna a biztosítási piacon, akik pedig kipróbálták, a jövőben is így kívánják kezelni biztosításaikat.

Egyre jelentősebb szerepet tölt be a biztosításkötési folyamatban - állapította meg a Genertel Biztosító és az NRC közös kutatása. Azok az ügyfelek, akik egyszer már kipróbálták egy internetes biztosító szolgáltatásait, a jövőben is ilyen módon kívánják intézni biztosítási ügyeiket.

Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Zrt. vezérigazgatója rámutat, hogy az autóval rendelkező internetezők 75%-a nyitott arra, hogy biztosításait interneten vagy telefonon keresztül kösse meg, illetve ilyen módon intézze biztosítási ügyeit, 43% számára kifejezetten vonzó ez a biztosításkötési mód. A direktbiztosítási értékesítési csatornákon belül egyértelműen az internet a legnépszerűbb.

Kötelező és casco kötés az interneten

Az interneten a legnépszerűbb biztosítás hosszú évek óta a kötelező. A kutatásban résztvevő, korábban az interneten kötelezőt váltó autósok 91%-a döntött új biztosítója kiválasztásánál ár alapján. A biztosítót váltók mindössze 37%-a vett figyelembe kötelezős biztosítója kiválasztásánál az áron kívül más tényezőt is.

A casco biztosítások esetében már határozottan alacsonyabb szerepe van a választásban pusztán az árnak: az esetek 89%-ában a döntésben az ár mellett egyéb tényezők is szerepet játszanak.

Kurucz Imre, az NRC Piackutató Kft kutatási igazgatója rámutat arra, hogy a hazai autós piacon erőteljesen különbözik a casco fontosságának megítélése. Míg a cascóval nem rendelkező autósok 55%-a szerint a casco luxus, addig a cascóval rendelkezők 84%-a szerint a casco a felelősségteljes gondolkodás jele.

Általánosan elmondható, hogy az internetezők 90%-a használja az internetet vásárlás előtti tájékozódásra. Amennyiben a biztosítási piacon nézzük meg ezt az arányt, a kötelező megkötése előtt az autósok 60%-a, casco megkötése előtt az autósok 30%-a tájékozódik előre az interneten.

A kutatás során megkérdezettek 42%-a kötötte meg interneten keresztül kötelezőjét, ez az arány a Genertel ügyfeleinek esetében 90%. A hazai casco piacon ma még viszonylag alacsony a weben megkötött szerződések aránya, azonban már ma is a casco biztosítások 13%-át valamilyen direkt csatornán keresztül kötik meg az autósok. A megkérdezettek 20%-a biztosnak, 37%-a valószínűnek tartja, hogy a jövőben köt direkt módon biztosítást.

A kutatás tematikája

A Genertel-NRC kutatás komplex módon közelítette meg az internetes biztosításkötési hajlandóság vizsgálatát: a kutatás egy 1400 fős reprezentatív kutatásból, egy 2000 fős Genertel ügyfél kutatásból, valamint mélyebb összefüggések feltárására alkalmas fókuszcsoport vizsgálatokból épült fel. A kutatás célcsoportját a 20-59 éves internetező autótulajdonosok, illetve a Genertel ügyfelei alkották.

A kutatás kiemelten vizsgálta, hogyan viszonyulnak az internetezők a webes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, valamint casco kötéshez, illetve hogyan értékelik a direktbiztosítási modellt.


« Vissza