(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0050
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

Adwords hibák – mi van az átkattintáson túl?

RSS csatorna
Adwords hibák – mi van az átkattintáson túl?

A Google Adwords hirdetési rendszerét sokan már ki nem hagynák az online marketing eszközeik közül, és mi is bátran ajánljuk, mert egy jól megtervezett és felépített kampány sokat hozhat a konyhára. Persze a Google Adwords azért nem egy önműködő megrendelés-gyár! Van néhány pont, amin a legjobban felépített Adwords kampány is elvérezhet. És itt most nem a kulcsszavakra és a hirdetés szövegekre gondolunk, hanem a gyakran méltatlanul elfeledett fogadó oldalakról.


De kezdjük az elején: mire is jó az Adwords?

Arra, hogy az általad megadott kulcsszavakra indított keresésekkor a felhasználó nagy eséllyel találkozhasson a Te honlapoddal is a találati lista élén vagy az első találati oldalak jobb oldalán. Mivel most egy jól felépített kampányt tételezünk fel, melyben kulcsszavaid jól definiáltak és megjelenő hirdetésed szövege is releváns és figyelemfelkeltő, a felhasználó jó eséllyel érdeklődni kezd iránta és rákattint.

A legtöbb, Adwords-szel foglalkozó cikk is általában ezekhez – leginkább a kulcsszó választáshoz -  ad mankót, és nem foglalkozik az Adwords kampányok másik éppoly jelentős – hacsak nem legjelentősebb – elemével, a fogadó oldalakkal.

Pedig az, hogy a felhasználó mivel találkozik az átkattintás után, már nem az Adwords-ön múlik!

Az ún. fogadó oldalak vagy landing page-ek jelentősége elvitathatatlan,hiszen egy sikeres Adwords-höz nem elég a helyes kulcsszó választás és figyelemfelkeltő hirdetésszöveg írás! Éppolyan fontos, hogy a felhasználó, miután egy érdekes hirdetéssel felcsigáztuk a kíváncsiságát, a weboldalra érkezve meg is kapja azt, amire számít.

Nincs kiábrándítóbb, amikor egy Adwords hirdetés megkattintása után egy olyan honlap oldalra jutunk, amelyen egyáltalán nem szerepel az a dolog, ami az érdeklődésünket felkeltette.

Vegyünk egy példát:

Egy műszaki cikkekkel foglalkozó webáruház a LED TV-ire 10% kedvezményes akciót hirdet Adwords hirdetéseiben. A webáruház a LED TV-k mellett számos más árucikket is értékesít, és a nyitólapján éppen a szezonvégi kiárusítását hirdeti, ami nyár végén a klímák és ventillátorok akcióját jelenti. A LED TV-k árakciója termékkategóriáinak rendszerében a Szórakoztató elektronika/Televíziók/LED TV-k oldalon lelhető fel.

Ha a 10% kedvezményes LED TV-s hirdetéshez céloldalnak a weboldal nyitóoldala van beállítva, akkor a felhasználó egy klíma és ventilátor akció közepén találja magát, holott ő az akciós TV-k iránt érdeklődik. Egy ilyen esetre adható legvalószínűbb válasz a látogató részéről az azonnali oldalelhagyás. Még csak nem is haragudhatunk rá emiatt, ha végiggondoljuk, hogy az akciós TV-k helyett a ventillátorainkat nyomtuk az arcába.

Alacsonyabb pulzusszámmal és vérnyomással rendelkező látogatók esetleg még nekiállnak, hogy megkeressék oldalunkon az akciós TV-ket, ami vagy sikerül nekik, vagy nem, ez a türelmükről és „on-site navigációs képességüktől” függ.

Egy ilyen esetben realizáltunk mondjuk 1000 átkattintást – mely  Adwords hirdetési költséget generált -, de nem hozott egy akciós TV megrendelést sem. Na, jó, ne legyünk ilyen pesszimisták, hozzon azért egyet egy kitartóan keresgélő, eltántoríthatatlan látogató által.

Nem nehéz megsaccolni, merre mozdulna el ez az arány, ha az akciós LED TV-s hirdetésre kattintva az érdeklődő már eleve a LED TV-k oldalára jut, ahol az akciós és a nem akciós LED TV-kkel is találkozhat.

Ha pedig vesszük a fáradságot, hogy egy külön oldalt állítunk össze kifejezetten az akciós LED TV-knek, akkor a látogató tényleg azt kapja, amit vár: akciós LED TV-ket!

Vajon melyik esetben lesz a legnagyobb arányú a konverzió, azaz a vásárlás?

A kulcs a testreszabott fogadó oldal!

A nyitólapot nem azért nevezik nyitólapnak, mert mindenkinek, minden körülmények között ott kell kezdenie a weboldalunkon böngészést! Akinek már van valamiféle előélete – esetünkben egy célzott Adwords hirdetésre kattintás, akciós LED TV-k iránt érdeklődve – azt az átkattintással érdeklődése folyamatában a követő pontra kell juttatni, azaz egyenesen az akciós LED TV-khez.

A különböző hirdetésekhez érdemes külön-külön fogadó oldalakat készíteni, melyek honlapunk más oldalairól akár nem is érhetőek el, olyannyira egy-egy adott hirdetéshez készültek. Hidd el, megérik a befektetett munkát!

Te hány fogadó oldalt használsz online hirdetéseidhez?


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

(+36-30) 585-5751

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"